Компресор климатик

Компресор климатик

Компресорът е една от най-важните части от климатичната система на автомобила. Задачата на компресора е да прехвърли хладилния агент (фреон) от веригата на ниско налягане (кондензатора) към кръга с високо налягане (към изпарителя) с неговата едновременна компресия и с повишаването на температурата му.

В кондензатора фреонът се охлажда и става течен, след което отново влиза в изпарителя, но тъй като вече не е под налягане е под формата на газ и посредством дюзи навлиза в интериора на колата и охлажда въздуха. Оттам въздуха отново се засмуква от компресора, който отново го компресира и го прехвърля по веригата и така до безкрай.

Компресорът на климатика често е наричан „сърцето на системата”, тъй като неговата правилна и непрекъсната работа е изключително важна за функционирането на цялата климатична система.

Повечето компресори в автомобилните климатични системи са механично задвижвани от коляновия вал на двигателя. Компресорите с постоянно въртене са свързани към коляновия вал чрез макара и започват да работят едновременно с него. Компресорите с непостоянно въртене се свързват с коляновия вал чрез макара през соленоид, който се активизира, когато климатикът се включи.

Има компресори със собствено задвижване (електро), което може да работи дори и при изключен двигател, а за модели автомобили със стоп/старт система се използват компресори с комбинирано задвижване.

Според конструкцията си компресорите могат да бъдат бутални, спирални или ротационно - ламелни, а една от най-важните им технически характеристики е производителността им (cm 3/min).

При правилна поддръжка и редовна профилактика компресорът на климатика може да работи дълго, без да се налага подмяна. Компонентите, които най-често изискват подмяна са лагерите и макарата, които се износват по-бързо от останалите компоненти на компресора.

Ако проблемът бъде локализиран навреме и дефектиралите или износените части бъдат подменени, може да не се наложи цялостна подмяна на компресора, но ако има повреда в самия механизъм на компресора, тогава подмяната с нов компресор е наложителна. Има няколко основни причини за дефектиране на компресора:

  • естествено износване на части;
  • липса на достатъчно масло;
  • прегряване;
  • влага, която постъпва в системата по време на понижаване на налягането;
  • липса или излишък на хладилен агент.
  • недостатъчно охлаждане на фреона в кондензатора.

Защо да изберете Nas Auto?

Ако климатичната система на вашия автомобил има нужда от подмяна на компресора, ние можем да ви предложим компресори с различна производителност и работен обем.

От Нас Ауто се грижим клиентите ни да бъдат обслужени компетентно и бързо, затова сме се постарали да предлагаме широка гама от модели компресори с високо качество, от популярни марки и на добри цени.

  • Бърза доставка
  • Огромен асортимент
  • Пестите пари
  • Плащане с карта
  • Професионална консултация