Не можем да отречем, че през всички тези години марката Mercedes-Benz се е доказала не веднъж или два пъти с производството си на надеждни автомобили.
През 2018 година немската марка стана номер едно при луксозни модели и в продажбата им из целия свят. Мерцедес неуморно се разраства с всеки изминал ден все повече и повече и не се очертава скоро някой да я свали от водещата ѝ позиция на производител на автомобили и автомобилни двигатели.
Немската марка съществува в продължение на 93 години, като води със себе си изключително много интересни на мнозина факти.
Нека разгледаме някои от най-любопитните от тях:
Двигателите на емблематичната марка Мерцедес се отличават с няколко ключови характеристики, правейки ги различни в сравнение с останалите двигатели.
Основни отличителни характеристики:
Всеки има различно виждане за това, кой двигател на Мерцедес е най-добър, но има няколко, които се отличават съществено от другите.
Когато става дума за това кой двигател на Мерцедес е най-добър, то изборът е изключително голям. Същото се отнася и дизеловите двигатели на марката, но все пак можем да отличим някой от тях.
Този модел дизелови двигатели на Mercedes е много предпочитан от шофьорите, тъй като са едни от най-издръжливите и надеждни двигатели, които са адаптирани към големи натоварвания.
OM602 включва 5-цилиндрови агрегати, които са с 2 клапана на цилиндъра и механична инжекционна помпа Bosch. Произвежда се от 1985 до 2002 година и за 20 години е спечелил стотици клиенти. Запасът на мощността варира от 90 до 130 к.с.
Този двигател на немската марка е с различен брой цилиндри. Има огромно търсене на OM611 и 0M646 с комън рейл директно впръскване, а разликата е само в конфигурацията на горивната система и приставките.
Горивната система има дълъг експлоатационен живот. Перфектна работа на турбинитеи 2-редовата верига за синхронизация на агрегата го превръщат в един от най-добрите модели дизелови двигатели на Mercedes Benz.
Агрегата интегрира 5 цилиндъра и с индиректна горивна технология на Daimler Benz. През 1974 година са представени първите версии на двигателя, като заместител на 4-цилиндровия
Пробегът на отделните емисии на този двигател надхвърля 1 милион км, затова често е наричан от много двигател ”милионер” и е изключително популярен още през 80-те години в Щатите.
В началото агрегатът с турбокомпресор се използва за автомобили от S-класа. Той е с 4 цилиндъра и обем 2.4, а въртящият момент варира в зависимост от конкретният модел и версия, но обикновено се движи между 120 - 140 Hm.
Създаден през 2008 година, този двигател е с 4 цилиндъра, има 16 клапана и система за подаване на горивото Common Rail. Инсталацията му може да бъде турбо или битурбо и се води един от най-икономичните, производителни и надеждни двигатели.
Обема му варира между 1.8 и 2,2 литра. И двата дизела са с еднакъв диаметър на цилиндрите, но 1,8 е с по-къс ход на буталото. Съотношението на компресия и в двете е 16,2:1.
Мерцедес предлага различни модели и генерации на бензинови двигатели, които се отличават с различни характеристики и производителност.
Този двигател се използва в някой от най-мощните модели на марката, като AMG GT и C63 AMG. Той всъщност представлява сбор от 4-цилиндрови агрегата. Освен това е лек и много компактен.
Създаден през 2014-та чрез свързване на две цилиндрови групи от М133 под ъгъл от 90 градуса през корпус от алуминиева сплав, V8 разполага с цилиндрови глави от алуминиева сплав и обогатени с цирконий.
Използвана е технология Nanoslide при повърхността на облицовката на цилиндрите за минимизиране на триенето и пиезоелектрическите инжектори. Налягането е между 100 и 200 бара.
Този шестцилиндров битурбо двигател се използва при моделите E-Class и S-Class и предлага комбинация от висока мощност и икономичност на горивото, благодарение на интегрираната стартер-генератор система.
Има гърбица от алуминий BC с четири клапана на цилиндъра, а към обичайните 12 волта бордова мрежа, този двигател използва 48-волтова BS, която управлява допълнителен електрически компресор Borg Warner. Включва се при скорости над 70 хиляди оборота в минута за да може да забави въртенето на главната турбина.
Този бензинов агрегат се използва в автомобили от 1989-1999 година за захранване на луксозните автомобили. Проектиран е за дълги години ползване, без поддръжка и без да създава проблеми с производителността.
Той е V8 бензинов двигател и заменя М117. Има алуминиева и същата цилиндрова глава, ляти алуминиеви бутала, ковани биели, два разпределителни вала за всеки цилиндров ред, верижно задвижване и четири клапана на цилиндъра.
Ефективността, мощността, разходът на гориво и екологичността са основните критерии по които трябва да правите своя избор.
Естествено трябва да анализирате своите нужди и предпочитания, за да изберете двигател, който ще отговаря на тях.
Източник на изображение: freepik
Двигателите на Мерцедес са с доказана надеждност, доказани от опита на хилядите им собственици. Компанията не веднъж се е доказвала с най-високо качество и отличителни преимущества, които притежава.
Когато избирате автомобил, трябва да вземете предвид отзивите и на другите шофьори и да претеглите всички плюсове и минуси на модела, както и препоръките на производителя за поддръжка и инсталация. Така двигателят ще работи идеално за дълъг период от време.